HÍREK
Home office és munkahelyi jóllét: pszichológiai támogatás a járványhelyzetben
A koronavírus-járvány sokunk életében vezetett krízisekhez, nemvárt és megterhelő élethelyzetekhez.
A korábbinál sokkal többen dolgoznak home officeban: a megszokott napi rutinok fejük tetejére álltak, egy fizikai térben éljük meg a munkát és a magánéletet. Egyeseknek a szeparáció, az elszigetelt karantén okozta magányosság érzése, míg másoknak az intenzív összezártság jelent kihívást. A bizonytalanság és az élet számos területén bekövetkező változások próbára teszik alkalmazkodóképességünket. Természetes, hogy az új helyzetek szorongást és stresszreakciókat váltanak ki.
Munkaadóként vagy emberi erőforrásért felelős szakemberként felmerülhet a szándék, hogy a különleges helyzetben kiemelten támogassák akár a home officeban lévő, akár a munkahelyre bejáró munkavállalók mentális egészségének, munkahelyi jóllétének megőrzését. Ennek egyik módja, ha a cég online vagy telefonos konzultációs lehetőséget biztosít a dolgozóknak. Mindez nem jelent egészségügyi ellátást vagy pszichoterápiát: felkészült munkapszichológus szakemberek biztosítanak segítő beszélgetést, ami támogatja a munkavállalókat a helyzethez való alkalmazkodásban, a megküzdésben.
Cégszintű megállapodások keretein belül az At Work pszichológus tanácsadói vállalják, hogy 2 napon belül időpontot biztosítanak azoknak a munkavállalóknak, akik igénylik a lelki támogatást. Egy alkalom időtartama 50 perc. Személyenként maximum 3-5 alkalmat javaslunk. A kommunikációs csatorna kiválasztásában igazodunk a támogatást igénybe vevő személy kéréséhez, viszont amennyiben megoldható, a személyesség érdekében előnyben részesítjük az online (Skype vagy Zoom programok segítségével lebonyolított) és videómegosztással folytatott beszélgetéseket. Ha ez nem megoldható, online vagy telefonos hangmegosztással kommunikálunk.
Megrendelőink az alábbi két megállapodási forma közül választhatnak:
– Előre lefoglalt idősáv: ebben a konstrukcióban a megrendelő munkavállalóinak heti fix idősávokat biztosítunk támogató beszélgetésekre (pl. hétfőnként 8:00 és 12:00 között, valamint szerdánként 12:00 és 16:00 között összesen 8 idősávot). Előnye a teljes anonimitás, hiszen a cég nem szerez tudomást arról, hogy mely munkavállalók vették igénybe a támogatást. Hátránya, hogy a rendelkezésre álló idő nem alkalmazkodik rugalmasan az igényekhez. Az idősávon belüli előzetes időpontegyeztetésre ilyenkor is szükség van, e-mailen vagy telefonon.
– Egyéni egyeztetés szerinti alkalmak: ebben az esetben a munkavállalók szabadon kereshetik tanácsadóinkat időpontegyeztetés céljából, a megrendelőnek pedig a megvalósult alkalmakat számlázzuk ki. Hátránya, hogy egyes munkavállalók idegenkedhetnek attól, ha kiderül, hogy pszichológushoz fordultak segítségért. Természetesen a néven és az alkalmak számán kívül nem továbbítunk semmilyen adatot a cégnek a beszélgetésekről. A szervezet kérésére maximalizálhatjuk a fogadott személyek számát.
További információkért keressen minket bizalommal!
Kapcsolatfelvétel:
Kántor Judit:
mobil: +36 20 808 4743
email: judit.kantor@atwork.hu
Hajdú Anna
mobil: +36 70 618 2814
email: anna.hajdu@atwork.hu